Dagen D


Idag är baby beräknad att komma. Vi får väll se men jag tror inte att det blir idag. Vet inte hur mycket kommentarer jag fått om att jag kommer gå över tiden bara för att det är första barnet. Det finns aldrig några garantier för det. Visst är det få barn som föds just på dagen när de är beräknade men min barnmorska har hela tiden sagt att oavsett vilken gång i ordningen det är så ska man som gravid alltid räkna med +/- 2 veckor från det beräknade datumet. 

Så innan kom ju babyn inte då. Får se hur många dagar vi får vänta på att den här lilla krabaten ska bestämma sig för att vara färdig där inne. Jag vet inte varför men jag tippar på fem dagar, alltså den 28:e. Fråga mig inte varför just då men det är känslan jag har. Någon mer som vågar gissa? Vi kan se vem som har rätt eller kommer närmast.

Kan i alla fall konstatera att baby är väldigt välkommen att va klar nu. Det är tungt och jag känner mig som en stel valross ungefär. Att sitta stilla för länge gör ont, att stå upp en längre stund gör ont, att ligga stilla på ena sidan gör ont och att vända sig till andra sidan är ett helt företag. Spelar ingen roll hur mycket jag dricker så är läpparna torra och spricker och sova längre än ett par timmar i sträck vet jag inte vad det är längre. Jag läntar efter att det här ska vara över och jag kan göra enkla saker som att knyta skor och sätta på mig strumpor själv och andas ordentliga andetag igen. Sitta med benen i kors när jag sitter ner. Små saker som jag verkligen ser fram emot.

Så, hur många dagar extra tror ni att baby tänker stanna där inne?

Over and out!

Kommentarer :

#1: Carro Zäll

Åh vad spännande! Snart börjar det största äventyret i era Liv. Min bm sa till mig att det endast är 4% av alla barn som föds som kommer på beräknat datum. Vår Emma gjorde det, rätt häftigt. Nr två hade lite mer bråttom 😉

Svar: Ja, superspännande. Hehe Emma var punktlig med andra ord. Får se när den här krabaten tycker att den är redo. 😊
Tigerbumbi

skriven
#2: Anonym

Väntar med telefon i ena handen o bilnyckeln i den andra🤗 Redo med andra ord. Puss M

Svar: Får se när det blir bara ☺
Tigerbumbi

skriven

Kommentera inlägget här :