Böcker i mars

Då har en månad till gått. Ja, nästan en och en halv men jag håller mig till böckerna jag läste i mars i det här inlägget så kommer april i ett senare inlägg. Det är inte så mycket att orda om just nu utan det är bara att gå rakt in på böckerna.


Bok nr 13
 
Carl Philip - Prinsen som inte fick bli kung av Johan T Lindwall
 

 
 
En väldigt rätt fram bok. Den handlar verkligen om det som står i titeln. Det handlar om prins Carl Philip och hans liv från det att han föddes tills förlovningen och bröllopet med Sofia Hellqvist. Jag tycker om att läsa biografier och jag har läst böckerna\n om Victoria och Madeleine av samma författare och det är välskrivna böcker alla tre. Sen hur mycket som verkligen är sanning av det som står i dom är ju en annan historia.
 
 
 
Bok nr 14
 
Den andra kvinnan av Jane Green
 

 
 
Det här är en bok som verkligen belyser relationen mellan en tjej och hennes svärmor. Det är en bok som i alla fall får mig att känna att jag har världens bästa svärmor för boken belyser ett skräckexempel. Eller är det verkligen så dåligt med en svärmor\n som alltid vill vara delaktig? Många svängar hinns med genom sidorna och det går både upp och ner.
 
 
Bok nr 15
 
Babyfeber av Jane Green
 

 
Tre kvinnor på helt olika platser i livet och har helt olika inställning till det här med mammarollen. Den ena har som enda fokus att bli gravid och bli mamma men det ser ut som livet har den planen riktigt. Den andra är mitt uppe i sin karriär och är\n fullt nöjd med det, en oväntad graviditet sätter dock käppar i hjulet. Den tredje är redan gravid när vi träffar henne i boken och ska snart få sitt barn. Det blir en större omställning än hon tror. De här tre kvinnornas liv vävs ihop på olika sätt genom boken.
 
 
Bok nr 16
 
Wings av Aprilynne Pike
 

 
 
Vad skulle du göra om det en dag hade växt fram en enorm blomma på din rygg? Det är just vad som händer Laurel och vi får följa med på hennes resa när hon tar reda på vad det här innebär för både hennes framtid men också hur det påverkar den uppväxt hon\n tror sig haft. Är du säker på att alla du ser runt omkring dig verkligen det dom utger sig för att vara?
 
Over and out!
 

Kommentera inlägget här :