Nygammal favvo

Jag har återupptäckt en nygammal favorit idag.
 
Jag blir rätt torr när jag duschat och behöver därför smörja in mig. Inget konstigt med det då de flesta behöver göra det. Jag tycker dock inte om att göra det för det blir kladdigt och jag tycker att hudlotion är rinnigt ocg gegigt. Ingen höjdare och därför hoppar jag oftast över det. Det går det med förstås men det bästa är ju ändå att smörja in sig.
 
Därför blev jag superglad när jag för några år sedan upptäckte bodybutter. Det är visserligen rätt kladdigt men det går lätt in i huden och det är absolut inte rinnigt. De bästa bodybutters som jag testat har vart dom från Bodyshop- Deras luktar även supergott tycker jag. I alla fall dom som luktar frukt.
 
Idag var jag och Kim en sväng till Farsta C och kollade runt och då var jag in på Bodyshop och köpte tre små burkar med deras bodybutter. (Det var 3 för 2 så varför inte) Jga har nämligen kommit på att jag inte hinner använda upp allt i deras stora burkar innan man märker att det börjar bli dåligt. Man ska använda burken inom ett år från öppningen. Därför valde jag tre små burkar den här gången och så får vi se om det går bättre.
 
HIttade tre stycken jag tyckte luktade supergott. Jordgubb, Pink grapefruit och Virgin Mojito.
 
 
Har ni några favoriter när det kommer till bodybutter och liknande?
 
Over and out!
Taggar: #bodyshop;

Kommentera inlägget här :