Symaskin

För ett tag sen upptäkte jag att ett av kuddfodralen till mina soffkuddar höll på att gå sönder. Blev ledsen då jag verkligen gillar dom. Jag tog ut kudden och vände ut och in på fodralet och upptäkte att tyget höll på att repa upp sig. Kanterna hade helt enkelt inte blivit sicksackade. Min första tanke var att jag var att nu fick jag slänga dom här kuddarna och skaffa nya. Sen kom jag på att jag faktiskt var ganska dum. Jag har ju en symaskin och jag vet hur man använder den. Sagt och gjort, i helgen tog jag tag i det och sydde ihop hålet och sicksackade alla kanter så att dom inte går upp igen.Nu är kuddarna fixade och tillbaka i soffan och jag tycker fortfarande att dom är grymt snygga. Nästa gång jag köper kuddar ska jag kolla om man måste sicksacka kanterna direkt och inte mär det redan börjat bli hål i dom.Over and out!

Kommentera inlägget här :