Ödesstund

Hade jättekul igår kväll när jag var iväg på lajv.

Vi var i ett jättefint källarvalv inne i gamla stan och det var verkligen stämning där inne när vi släkte ner alla lampor och man såg allting i sken av stearinljus. Cirka 40 personer i medeltidskläder som firar ett bröllop med en bankettmiddag, operaföreställning och en hel del sån goch dans. Allt detta i sken av en massa stearinljus i ett superfint källarvalv. Det är stämning om något.

Hade jättekul att spela min roll Erin av Silvertörne igen. Spenderade större delen av kvällen med att smida planer med min "kusin"rik Sigismund av Silvertörne. Helt underbart att träffa dom igen och lajva ihop. Det var ju nästan ett och ett halvt år sedan sist.

Jag hade verkligen jättekul och njöt av varenda minut. Nu ser jag verkligen fram emot sommarens lajv. Mitt enda bekymmer är hur sjutton jag ska ta mig dit med alla mina prylar och paviljongen.

Fick under kvällen ett gulligt litet sms av älsklingen. Han är deffenitivt inte lajvare och han tycker det är ganska kul att djävlas om just lajv. Fickk ett litet sms med ordet Fireball i. Kunde inte hålla mig för skratt när jag fick se det efter lajvet. Sötnosen min.

Glömde helt bort att ta upp kameran som jag hade med mig så jag har tyvärr inga bilder från igår. Som vanligt när jag är på lajv. Min kompis Bengt fotade en hel del dock och jag väntar spänt på att han ska lägga upp sina bilder så jag får se dem.

Over and out!

Kommentera inlägget här :