Dagarna går...

Jepp, jepp. Dagarna går och jag som skulle lägga upp en bild på tårtan som jag gjorde till min pappa. Det tog lite längre tid än jag räknade med att få upp den men här kommer den i alla fall till slut.

Kan tala om att den där brickan inte är liten direkt utan tårtan blev stor som typ två vanliga tårtor ungefär..om inte lite större. God som tusan var den i alla fall. Den enda som var kritisk var min lillebror och hans kommentar var att det var för lite "frön" på den och att de var för små. (kritik som jag inte riktigt tar åt mig av då "fröna" var det svåraste att få till och jg tyckte jag lyckades helt ypperligt)

På tal om min bror föresten. Han fick möss i födelsedags present, till min pappas stora missnöje. Dock fick han bara ett foto på mössen på sin födelsedag då dom små liven igår blev tre veckor gamla och de bör inte lämna mamma innan fyra veckors ålder. Han får dem om två veckor istället när han kommer hem från sin mormor och morfar.

Men visst är dom söta brorsans små luddtussar?

Nästa onsdag har jag min sista skoldag för den här terminen. Det är en stor tenta. Inte riktigt nått jag ser fram emot men som  en av mina närmaste killpolare säger, det kan inte bli värre än att det går åt helvet och då kan man alltid göra en omtenta. Jag får helt enkelt ta ett djupt andetag och göra mitt bästa. Jag får ju ha mina böcker med mig på tentan så det kan ju inte bli så att jag sitter där och är helt blank i skallen. Det gäller bara att komma på VAD man ska ta med och vad det är man ska försöka få ut av uppgiften. Sen får man inte glömma att refferera korekt också. Vi får helt enkelt hoppas att det går bra.

Imorgon börjar helgen och jag tänker vara fräck nog att inte öppna böckerna och plugga på..Jag har läst en massa i dem redan och jag tror att en liten paus kan göra mig gott så jag kan smälta texterna lite och kanske få ett grepp om vad jag måste reppetera på måndag sen. Önska mig lycka till...

over and out!

Kommentarer :

#1: M

Snygg tårta...och tårtorna igår var jättefina och urgoda!! Du är en stjärna på att fixa till mumsiga tårtor...å du...du gör helt rätt i att ta ledigt i helgen å vila från allt pluggande å jag kommer att hålla alla två tummarna för att du fixar tentan...det gör du i å med att du får ha böckerna med dig för du ä smart..det vet jag...puss från M

skriven

Kommentera inlägget här :