Shopping i regnet

Idag var en låååång dag om man säger så.
En lång men helt ok dag om du frågar mig. Började med att jag åkte in till stan och mötte upp en av mina bästa kompisar. Vi åkte sen till gamla stan och strosade runt. I och med att vi gillar samma typ av saker så blev det en hel del affärer som vi besökte. Bland annat var Sci-Fi-bokhandeln en av alla affärer som var in i. Jag älskar fantasy och jag är helt galen i att läsa böcker så det är en av mina absoluta favoritaffärer om man säger så.
Sen var det Scaramuche som fick ett besök. Jag är helt såld på deras kläder om man säger så. Enda problemet som jag ser det är att de är taskigt sydda och att man tar ut överpriser för kläderna men jag älskar ändå att gå dit och få inspiration till egna kläder.
Har jag glömt att nämna det? Ett av mina största intressen är lajv och att sy kläder till just lajv. För det meta medeltidskläder men jag har även planer på lite annat, men det kan vi ta en annan gång.
Efter det blev det en lång promenad från gamla stan för vi fick för oss att gå ner till Odengatan och kolla lite i Grey's American Foodstore. På vägen blev det en sallad och många glada skratt. Jag tror att vi lyckades diskutera Harry Potter nästan hela vägen. Tyvärr var affärn stängd så det blev inget av med det.
Vi gick sedan tillbaka till centralen för att åka hem.

Jag hittade lite roliga smågrejer, inga stora investeringar om man säger så men det behöver det ju inte vara heller. Jag är i alla fall mest nöjd med en söt rosa kjol som jag hittade på myrorna. Ibland gör man fynd där det måste erkännas.
En bra avslutning var i alla fall att komma hem till min söta pojke och äta lite och kolla på ett par filmer. Men gissa om jag har ont i benen efter min lilla promenad idag. Jag har seriöst träningsvärk. Det var länge sedan jag fick det av att bara gå. Jag brukar kunna gå massor utan att ens behöva tänka på det.

Det enda trist med den här dagen var att det regnade till och från. Jag villa ha sol och värme nu när det är sommar. Ska det nu nödvändigtvid regna kan det väll göra det på nätterna? I alla fall tycker jag att det är en fenomenal idé. Då får skogen och växterna sitt vatten och vi människor får soliga och fina sommardagar. Är det någon mer som röstar för förslaget?

Jag tror att det var allt för idag. Som sagt inte direkt den mest intressanta dagen man kan vara med om men det var i alla fall min dag.

Kram på er.

Kommentera inlägget här :