Lajvare

Idag har jag fått min pojke att göra det som faktiskt är ett av de mest avgörande stegen till att bli en lajvare. (Förutom att åka på lajv då.) Vi var i Sumpan och handlade tyg till en amntel och ett par byxor åt honom. Självklart så kan jag inte åka till textilcentrum utan att köpa någonting jag också så det blev tyg till en ny mantel för min del också. Inte för att det egentligen är något fel på den jag redan har. Den är bara aningen för kort men trotts det jättemysig. Nej det är för att jag vill ha en till som är större.

Det ska bli kul att sy kläder till pojken. Dels för att jag älskar att sy och dels för att jag alltid tycker att det är kul att hjälpa andra med saker och ting. Om inte annat ger det mig någonting att göra nu när jag är lite ledig. Jag vet nämligen att jag skulle börja klättre på väggarna annars om jag inte hade någonting att göra i ett par dagar. Jag provade förra sommaren och jag lovar att även min ängel till pojkvän började tröttna på mig och mitt humör efter att jag hade varit sysslolös i ett par dagar.

Vad har jag annars gjort idag? Inget stort och omvälvande i alla fall. Jag har diskat och lallat runt på nätet och sen på kvällen var jag hos min mamma och käkade middag. Det var kul som vanligt. Vi käkade taccos och snackade en massa och sen spelade vi traditionsenligt 31. Ett kortspel som jag har spelat med min mamma och våran släkt varje gång vi träffats så länge jag kan minnas. Alltid lika kul att se vem som vinner och går hem med slagsida. Allas insatts är 4kr och vinner man så får man ju en massa enkronor. Det blir ganska tungt. Ikväll var vi visserligen bara fyra personer och då blev det inte så mycket pengar. I julas var det värre när vi var tolv som spelade. Jag tror i alla fall att det var tolv pers då. Själv höll jag mig till min kusin Sandra och vi kollade roliga hemsidor på nätet istället och pratade om skor och kläder och sånt.