Lajv

Ja då var sommarens stora händelse förbi då. Det enda lajvet jag hade planerat in för den här sommaren.
Det blev lyckat. Hade kul och jag tyckte att det var jätteroligt att min pojke var med i år också. Det krävdes en del tjat från min sida men nu i efterhand verkar det som att han fått en ny hobby. Jag vet att bilar alltid kommer att komma i första hand för honom men han pratar faktiskt redan om att följa med nästa år när det blir en uppföljare till årets lajv. Det kommer att bli spännande. Jag som är som jag är har självklart redan planer på ny utrustning. Har i alla fall tänkt ge mig på att prova göra lite saker i läder. Det är ett nytt matterial för mig att jobba i men det ska nog gå bra det med. Får ta det lugnt och göra saker en sak i taget. Även om jag ibland brukar ha svårt att ta det så lugnt.

Som sagt lajvet var kul och min roll överlevde. Dock var det sämre ställt med min hals. Jag fick bryta en dag tidigare för att jag fick svårt att andas av all fukt i luften. Regnar det i en vecka så brukar det ha en tendens att bli fuktigt. Jag hostade som tusan i början på lajvet men det gick över lite och jag trodde att det skulle gå bra att stanna kvar men blir det svårt att andas så tar jag inga risker. En lunginflamation är det sista jag ville råka ut för.

Just nu så jobbar jag. Idag blev jag rätt farsinerad av hur mycket papper man använder på ett kontor egentligen. Och hur lätt det är att dessa papper hamnar på villovägar. Fick gå runt med ett brev till tre personer för att alla bara skickade det vidare till någon annan som skulle titta på det. Rätt komiskt när man tänker efter egentligen.
Gillar mitt jobb. Det finns bara två negativa saker med det. För det första jobbar jag norr om stan men jag bor söder om och det andra är att jag måste gå upp så tidigt på mornarna. Jag är INTE en morgonmänniska. Jag har aldrig varit det och kommer förmodligen aldrig att bli det heller. Jag vill döda min väckarklocka när den sätter igång och piper klockan kvart över sex, självklart när man sover som allra bäst. Fast jag får ju betalt för det så jag ska väll inte klaga.

Något annat jag kan klaga på istället är det här underbar regnandet (alla fattar ironin nu va?). Man tittar tu genom fönstret och blir ju nästan deprimerad. Vart är sommaren i år? Den verka inte existera.
MIna föräldrar har varit smarta och pappa och hans familj åkte till Kreta i två veckor och min mamma var på Korfu i en vecka med sin sambo. Jag önskar att jag också fick åka någonstans. Jag längtar nått otroligt efter att få ligga på en strand och sola och bara ta det lugnt. En avlägsen dröm är jag rädd.
Min styvmamma var dock rätt dum när jag sa att jag var avis på dem för att de skulle åka till Kreta.
-Men du ville väll inte åka på någon mer semester? Sa du inte det efter våran sista resa till Tenneriffa?
Jag trodde att jag skulle flippa ur. Sist jag reste någonstans med henne och pappa skulle jag precis fylla 17. Jag är nu 22. Det är för det första drygt fem år sedan och om jag inte minns helt fel var det inte semestern som var tråkig utan sällskapet. Jisses....Jag hoppas att jag kommer iväg på en semester någon gång inom de närmsta åren. Det skulle vara rena rama paradiset. Vart får egentligen folk pngarna ifrån när de ska på en resa? Det skulle jag väldigt gärna vilja veta.

Nä nu ska jag gå och decka i soffan en stund och vänta på att pojken kommer hem så vi kan fixa middag...