Projekt sovrummet

Jag fick en fixidée någon gång i mellandagarna att jag skulle möblera om i sovrummet. Kim fick hjälpa mig att rita upp sovrummet och alla möblerna därinne i skala så att jag kunde testmöblera på papper först.
 
I och med att jag alltid har velat sova in mot en vägg så har sängen fått stå med ena sidan mot väggen. Det har gjort att man blivit rätt begränsad med hur man kunde möblera. Jag kunde ha sängen åt två olika håll och nu har jag testat båda.Efter en hel del fundering från min sida så hade jag nu bestämt mig för att nu fick det vara nog. Jag fick lov att växa upp och släppa väggen. Någon gång måste jag ju kunna sova utan att ha en vägg bredvid mig. Man kan ju alltid testa och funkar det inte går det ju att möblera tillbaka igen.
 
Det blev en del pusslande med mina små papperamodeller innan jag var nöjd och sen skulle vi ha tiden att flytta på möblerna också. Jag tyckte att vi kunde fixa det på nyårsdagen men Kim hade en mage som bråkade en hel del och därför blev det inget av. Igår hade jag helt enkelt bestämt mig för att nu skulle jag möblera om.
 
Jag flyttade ut alla småsakerna från rummet och sen började jag släpa runt möblerna och dammsuga golvet där dom hade stått. Tror inte att Kim hängde med riktigt för jag flyttade på nästan alla möblerna själv. (Jag kan!, mottot från barndomen hänger med ännu.) Fick lite hjälp mot slutet med garderoben och sen med lite småfix som att palla upp garderoberna så dom står rakt och dra en skarvsladd till sänglampan. (Måste dock vänta tills M kommer hem igen och vi får tillbaka borrmaskinen tills vi kan sätta upp den)
 
Såhär såg det ut innan ommöbleringen.
 
Såhär blev det slutgiltiga resultatet.
 
Måste erkänna att jag blev riktigt nöjd med resultatet. Det här var absolut en av de bättre idéerna jag har haft på länge. Blev dock en aning förvirrade imorse när jag vaknade och fel i rummet och inte hade någon vägg att stirra in i. Tog någon sekund innan jag faktiskt kom på att jag var hemma.
 
Over and out!
 

Kommentera inlägget här :