45 dagar kvar

Nu när både jul och nyår är passerat så är det dags att börja fokusera framåt och se vad vi har plannerat för det här året. Det jag och Vilya har nedräkning till nu är vårt stora äventyr i slutet av februari. Om 45 dagar flyger vi till USA, till New York och hälsar på våra kompisar som bor där. M ska också med på det här äventyret med Kim stannar hemma. Den här resan bokade vi på midsommar förra året och nu börjar det verkligen kännas som att den kommer närmare. Hade fullt fokus på julen först för att väntan inte skulle kännas sådär superlång.



Nu är det bara 45 dagar kvar och det känns som att det är supernära. Jag har redan börjat göra upp listor i huvudet för vad som ska packad ner och tas med. Resväska, handbagage, vagn och bilstol. Det är översikten i alla fall sen tillkommer ju detaljerna då. Jag har redan gjort om listan för nödvändigheter i handbagaget ett antal gånger. Jag är dock imponerad över mig själv för listan har blivit kortare och inte längre. Det är bra i och med att jag bara får ha med ett handbagage för både mig och Vilya. Jag lovar att det kommer bli ett antal ändringar till av mina packlistor.

Jag ser fram emot det här äventyret. Det ska bli jättekul och samtidigt spännande att åka iväg med Vilya. Jag har kollat runt en del på både forum och youtube för att hitta tips om vad man bör tänka på när man flyger med småbarn. Har ni några bra tips får ni absolut dela med er av dom.

45 dagar kvar! Ja, jag börjar känna av resfeber redan nu. Det här är verkligen ett äventyr och resfebern kommer ju inte bli mindre ju närmare resan kommer. Jag är spänd, exalterade och tycker att det ska bli superkul. Jag är dock inte ett dugg nervös (om man bortser från att jag tycker själva flygningen är obehaglig) utan försöker verkligen hålla fast i tanken att allt går att lösa och det är ingen idée att stressa upp sig över saker.

45 dagar kvar och sen ger vi oss ut på äventyr.

Over and out!

Taggar: #newyork, #resa med baby, #resa med barn;

Kommentera inlägget här :