Lagra för vintern?

Just nu känns det lite som jag är en ekorre som lagrar sina favoritnötter inför den kommande vintern. Va!?, undrar ni säkert men låt mig förklara.

Jag älskar iste och dricker just nu rätt mycket sånt. Väljer det lätt framför läsk och liknande. (Ja, jag är medveten om att iste också innehåller socker.) Min pappa ringde mig för ett par veckor sen och frågade om han skulle köpa iste till mig då det var ett superbra pris i en av affärerna där han handlar. Det kostade tydligen 1kr/påsen. Jag brukar betala 15kr för 2 påsar så det var absolut ett bra pris. Han sa att han skulle köpa ett gäng till mig. Toppen! 

Nu när vi kom hem från Karlshamn så hade pappa lämnat istepåsarna här hemma. (Tusen tack för att du hjälpte oss hålla blommorna vid liv pappa.) Jag visste att han hade köpt 40st till mig för det hade han redan sagt men jag tror inte att det gick in i huvudet riktigt hur mycket det faktiskt är.


Nu när jag lagt ner dom snyggt i två korgar känns det lite som att jag har min egen isteaffär hemma. Eller som att jag är en ekorre som lagrar för vintern. Det här lär ju räcka ett tag i alla fall hoppas jag. Tack igen pappa.

Over and out!

Kommentera inlägget här :