Rent

Igår fick jag ett sånt där infall som jag får ibland. Precis som vanligt fick jag det också rätt sent på kvällen. Jag har funderat på glasrutorna mellan vardagsrummet och matbordet. Jag har haft massor av pärlplattor uppsatta där i några år nu. En kul grej och jag har fått många kommentarer från folk som hälsat på här hemma. Motiven har absolut byggt på vårt nördtema när det kommer till inredning och jag har gillat att ha dom uppsatta. Nu när jag vart hemma med Vilya så har jag börjat fundera på vad mer man kan hitta på för kul med dessa fönsterrutor. Jag har lite olika idéer så vi får se vad det blir i slutänden. 

Det jag började med igårkväll var dock att plocka ner alla olika pärlplattor och dra loss den dubbelhäftande tejpen dom satt fast med. Kom fram till att det kunde nog låt en del in till grannarna så jag fick ge mig för stunden med tanke på vad klockan var.
Idag fortsatte jag dock och plockade ner resterande pärlplattor. Tejpen gick lättare att dra bort än jag trodde även om det självklart blev lite klisterrester kvar på glaset. För att få bort dom så gnuggade jag med lite aceton. Funkade kanonbra. Efter det syntes det absolut hur skitiga rutorna var. Jag har tvättat dom en gång sen jag flyttade in här och det är 9 år sen. Har väll torkat av dom någon gång med en trasa bara till och från men det har väll inte hjälpt sådär jättemycket. Nu tvättade jag dom ordentligt och snacka om skilland. Blev riktigt nöjd med resultatet till slut.


Det blev lite kalt och tomt nu när det inte sitter någonting på glasen längre. Tycker på något sätt att lägenheten känns större. Har som sagt lite tankar och idéer till nya projekt men jag har inte bestämt mig för något riktigt ännu. Första projektet blir nog någonting till julpyntningen. Får se helt enkelt.

Over and out!

Kommentera inlägget här :