Ny favorit

Jag tror att alla som känner mig vet att jag älskar glass. Skulle jag vara tvungen att välja en enda onyttighet som jag fick äta skulle mitt val utan tvekan bli glass. Jag har länge haft en favoritglass i Ben and Jerry's cockiedough. Älskar den och har gjort i många, många år nu. Har testat en del andra av deras smaler men ingen har riktigt nått hela vägen upp till favoritplatsen på listan. Tror dock att jag hittat en ny utmarare. 

Här i veckan hade ICA i centrum extrapris på just Ben and Jerry's-glass. Jag hittade en ny smak som jag inte hade sett förut och jag blev nyfiken. Smaken var salted caramel.


Jag hoppades att det skulle vara en god glass men jag vågade inte ha allt för höga förhoppningar för jag har blivit besviken förut. Jag hade inte behövt vara orolig för det den här gången. Glassen var verkligen supergod. Den var sådär perfekt balanserad mellan salt och sött. Den smakade inte bara socker utan den smakade faktiskt karamell. Hur god som helst och jag tror till och med att den faktiskt tagit förstaplatsen på min favoritlista. 

Har ni möjlighet att testa den och gillar salt karamell så gör det. 

Over and out!

Kommentera inlägget här :