Förskola

Vart sjutton tog dagarna vägen? Vilya fyllde ju nyss år och det betyder att det var Valborg. Nu är det helt plötsligt mitten av maj och det känns som att jag bara blinkade. Skulle ju skriva inlägg här lite mer regelbundet var tanken men som vanligt så fort jag tänker den så snurrar tiden på superfort och jag hinner inte med. Aja, sak samma.

Nu i veckan började jag fundera på när vi skulle få svar angående förskoleplats till Vilya. Räknade ut att det borde vara nu någon gång. Läste även på FB att det tydligen var många i kommunen som inte fått något av sina tre val. Kändes inte riktigt bra att läsa det för jag tänkte genast på hur vi skulle göra med hämtning och lämning om vi fick plats på en förskola som inte låg på gångavstånd? Tänkte att jag får fundera på det när vi fått höra något från kommunen.

Väntan på ett svar blev inte direkt lång för redan dagen därpå så fick vi mail om att Vilya hade fått en förskoleplats och att vi nu hade åtta dagar på oss att tacka ja eller nej till platsen. Vart hade hon fått plats då? Jo, hon fick plats på vårt förstahandsval. Kändes jätteskönt.

Nu kommer säkert sommaren gå sjukt fort bara för att jag vill att den ska gå långsamt innan vårat lilla busfrö ska börja på förskolan och jag ska börja jobba igen. Vart tog det här dryga året vägen när jag skulle vara hemma och bara gosa med min bebis? Fattar inte att det gått så fort och Vilya hunnit bli så stor. 

Nu har vi i alla fall tackat ja till platsen och skickat in tidsuppgifter och inkomstblanketter och allt sånt där. Nu återstår för det första att försöka reda ut från när hon har en plats då jag anmält behov av plats från ett datum men när jag kollar datum på när hon får platsen så är det tre veckor senare. Alltså när jag redan börjat jobba igen. Allt är ganska luddigt för mig så jag får försöka få tag på någon som kan hjälpa mig att reda ut allt det här.

Aja, är i alla fall väldigt glad att hon fick plats på vårt förstahandsval. Går jag bara koll på det här med datum och sånt kommer det säkert bli toppen. Fast först ska vi försöka ha en lugn och skön sommar.



Over and out!


Kommentarer :

#1: Anonym

Vad fint du skriver Helena! Inte sett din blogg på flera år men roligt att läsa. Hoppas du mår fint 🌷 Grattis till din tjej. / Vänliga hälsningar Liz Izabelle .

Svar: Tack! Bara bra med mig. hoppas det är bra med dig med. 🌸
Tigerbumbi

skriven
#2: Anonym

Jadå det är det 🌷🌷🌷tackar som frågar 😊

skriven

Kommentera inlägget här :