Matcha

Jag trodde aldrig att jag skulle ha någonting för att matcha med Vilya. Jag brukade skaka på huvudet åt bilder på kändisar som hade matchande kläder på sig själv och sina barn. Jag sa alltid att jag aldrig skulle göra så. Jag tror att jag får äta upp det nu. Jag har köpt matchande mössor till oss.


Vilya fick en sånhär mössa med rosa dalahästar på av min moster när hon var nyfödd. Jag tyckte att den var jättefin och den var så bra gjord att det var den bästa mössan hon har haft. Hon växte dock ur den ganska fort och jag tyckte det var synd. 

Nu dök i alla fall tillfället upp att skaffa en ny sån fin mössa från samma tjej som sydde hennes första och det tänkte jag inte missa. Jag ville ju också ha en sån fin mössa och jag råkar ha en svaghet för rosa. Sagt och gjort det fick bli likadana mössor till mig och Vilya. Så nu matchar vi.

Jag tror dock inte att jag medvetet kommer matcha oss två i framtiden något mer. Jag förstår helt enkelt inte grejen med det. Varför gör man det? Några tankar kring det?

Over and out!

Kommentera inlägget här :